Eeltöö

▶ Kõigepealt jagage ülesanded konkreetsete inimeste vahel ära. Näiteks Mari vastutab tehnika eest, Jüri teeb plakateid, Joosep räägib juhtkonnaga, Jaana juhib filmijärgset diskussiooni jne.

 

▶ Kui te olete juba kooli juhtkonnaga läbi rääkinud ning neilt rohelise tule saanud, on aeg tutvuda koolis olevate võimalustega: milline tehnika (DVD-mängija, arvuti, kõlarid, ekraan, dataprojektor jm) koolil on; kui suurt ruumi saate kasutada, millised on seal toolid ning kas aknaid on võimalik kinni katta; mis kell võiksid linastused aset leida (kindlasti arvestage lisaks tunniplaanile ka huviringe ja trenne) jms.

 

▶ Üks tähtsamaid samme on esmalinastuseks sobiva filmi valimine. Teiste riikide kogemus näitab, et ei tasu alustada väga šokeeriva filmiga, kuna sellised filmid vajavad kogemust korraldamisel ning põhjalikku ettevalmistamist. 

▶ Kui film on juba valitud, vaadake see ise läbi. See aitab teil otsida vajalikku materjali, valmistuda diskussiooniks ning leida sobiv külaline.

 

▶ Siis algab filmile järgnevaks diskussiooniks valmistumine. Arutage omavahel läbi, mis ja kuidas pärast filmi toimub. Kas arutelu toimub lihtsalt teie ja teie kaasõpilaste vahel või on ka kaasatud külaline? Kui otsustate viimase kasuks, hakake kiiremas korras eksperdi leidmiseks tegutsema. Samuti on võimalik asendada diskussioon mõne muu tegevusega, kuid tuleb meeles pidada filmi temaatikat ja eesmärki.

 

▶ Seejärel on jäänud vaid reklaam. Ürituse reklaami tuleb hakata tegema võimalikult varakult ning tähelepanuvõitvalt. Plakatid koridoris, reklaaam kooliraadios, kuulutus kooli ajalehes jms. Plakatid olgu võimalikult köitvad ning käidavates kohtades. Kui soovite lisaks õpilastele kaasata ka koolivälist publikut, paluge reklaami tegemisel abi kohaliku meedia käest.

 

▶ Ja viimaseks – ärge unustage just enne linastust kõik tehnika üle kontrollida vältimaks situatsiooni “Tore, et tulite, aga kahjuks projektor ei tööta.”

Liitu meie uudiskirjaga