Eeltöö

▶ Kõigepealt jagage ülesanded konkreetsete inimeste vahel ära. Näiteks Mari vastutab tehnika eest, Jüri teeb plakateid, Joosep räägib juhtkonnaga, Jaana juhib filmijärgset diskussiooni jne.

 

▶ DFK alustamisest tuleb eelkõige rääkida kas õppealajuhataja, direktori või huvialajuhatajaga. On hea, kui leiate ühe õpetaja, kes oskab anda nõu ning võimalike probleemide korral toetab. Määrake üks inimene oma grupist “läbirääkijaks” – keegi, kelle ülesanne on kooli juhtkonna ning õpetajatega ühendust hoida

 

▶ Enne juhtkonnaga rääkimist tehke valmis nimekiri tegevustest ja plaanidest, mis hakkavad DFK raames toimuma. Selgitage juhtkonnale põhjalikult, miks te DFK loote ja mida te tahaksite läbi selle oma kaasõpilastele ning õpetajatele pakkuda, mis kasu filmide näitamisest võib saada ning mida huvitavat see annab. Samuti selgitage kui palju tööd ja aega DFK teilt nõuab. Juhtkonnaga rääkides võib rõhutada ka projekti rahvusvahelisust, ajalugu ning hariduslikku aspekti.

Juhtkonna sügavama huvi korral võib tutvustada neile kodulehekülge www.maailmakool.ee ning jagada flaiereid. Samuti on neil võimalik esitada küsimusi aadressil dfk@mondo.org.ee

 

▶ Kui te olete juba kooli juhtkonnaga läbi rääkinud ning neilt rohelise tule saanud, on aeg tutvuda koolis olevate võimalustega: milline tehnika (DVD-mängija, arvuti, kõlarid, ekraan, dataprojektor jm) koolil on; kui suurt ruumi saate kasutada, millised on seal toolid ning kas aknaid on võimalik kinni katta; mis kell võiksid linastused aset leida (kindlasti arvestage lisaks tunniplaanile ka huviringe ja trenne) jms.

 

▶ Üks tähtsamaid samme on esmalinastuseks sobiva filmi valimine. Teiste riikide kogemus näitab, et ei tasu alustada väga šokeeriva filmiga, kuna sellised filmid vajavad kogemust korraldamisel ning põhjalikku ettevalmistamist. Võite näiteks küsida teistelt DFK-delt, kel esmalinastus juba seljataga, millise filmiga nemad alustasid. Alati võib ka pöörduda DFK koordinaatori poole, kes on nõu, jõu ja ideedega abiks.

 

▶ Kui film on juba valitud, vaadake see ise läbi. See aitab teil otsida vajalikku materjali, valmistuda diskussiooniks ning leida sobiv külaline.

 

▶ Siis algab filmile järgnevaks diskussiooniks valmistumine. Arutage omavahel läbi, mis ja kuidas pärast filmi toimub. Kas arutelu toimub lihtsalt teie ja teie kaasõpilaste vahel või on ka kaasatud külaline? Kui otsustate viimase kasuks, hakake kiiremas korras eksperdi leidmiseks tegutsema. Samuti on võimalik asendada diskussioon mõne muu tegevusega, kuid tuleb meeles pidada filmi temaatikat ja eesmärki.

 

▶ Seejärel on jäänud vaid reklaam. Ürituse reklaami tuleb hakata tegema võimalikult varakult ning tähelepanuvõitvalt. Plakatid koridoris, reklaaam kooliraadios, kuulutus kooli ajalehes jms. Plakatid olgu võimalikult köitvad ning käidavates kohtades. Kui soovite lisaks õpilastele kaasata ka koolivälist publikut, paluge reklaami tegemisel abi kohaliku meedia käest.

 

▶ Ja viimaseks – ärge unustage just enne linastust kõik tehnika üle kontrollida vältimaks situatsiooni “Tore, et tulite, aga kahjuks projektor ei tööta.”