õiglase kaubanduse nädal

 

ÕIGLASE KAUBANDUSE NÄDAL

 

43, 44 nädal

 

 
 
 
 

 

Oktoobri 43. või 44. nädalal tähistatakse õiglase kaubanduse nädalat. Hea aeg tuletada meelde, et iga toode ja iga ost muudavad maailma. 

Eesti poelettidel on valikus mitmeid toiduaineid, millel on peal kas Fairtrade, UTZ või Rainforest Alliance märgised, mis annavad meile infot tooraine tootmistingimuste kohta. Fairtrade märgis tagab, et toote kasvatajad ja töötlejad on saanud oma toodangu või töö eest väärilist

tasu. Lisaks õiglasele tasule on keelatud orja- ja lapstööjõu kasutamine, tootmisel lähtutakse keskkonnasäästlikest põhimõtetest ja lisatasu kasutatakse kogukonna sotsiaalseks arenguks. Õiglase kaubanduse süsteemiga on liitunud ligi 1,5 miljonit farmerit ja töölist 74-st riigist Aafrikas, Aasias ja Lõuna-Ameerikas.

Õiglase kaubanduse nädal toimub Eestis alates 2007. aastast.

 

MÕTLE KAASA

 

Mida tähendab õiglane kaubandus?

Milles seisneb ebavõrdsus maailmakaubanduses?

Kuidas mõjutavad sinu tarbimisvalikud inimeste elu arengumaades?

 

TEGUTSE

 

Uuri, kuidas valmib šokolaad.

Kirjuta lehte või blogisse eetilise tarbimise teemaline artikkel.

Uuri teenindajatelt ja müüjatelt, kas nad teadvad, missugustest tingimustes nende poolt pakutavad tooted on valmistatud.

Osta õiglase kaubanduse märgiseda tooteid.

Tutvu Eesti õiglase kaubanduse veebilehega  www.fairtrade.ee.

Vaata filmif „Banana Split“, mis kirjeldab ameeriklaste ja eurooplaste suure lemmikpuuvilja – banaani – kaudu seost rikaste lääne tarbijate ja vaeste arengumaa tootjate elude vahel.

 

KASUTA ÕPPETÖÖS

 

Korraldage klassis õiglase kaubanduse toodete otsimise võistlus, mille raames õpilased peavad nädala jooksul kirja panema võimalikult palju poodides müüdavaid õiglase kaubanduse märgisega tooteid ning märkima juurde poe nimega.

Viige läbihima küsitlus lä toidupoe klientide seas, uurides, kui paljud inimesed teavad õiglase kaubanduse märki.

Kutsuge kooli rääkima õiglase kaubanduse vabatahtlikke ning arutage maailmakaubanduse ning ebavõrdsuse teemadel. 

Laenutage Mondost mõni näitus, näiteks Šokolaadikampaania roll-up näitus, fotonäitus “Kakao lugu” või fotonäitus “Kohvi hind: pilte Nicaragua väikestest ja suurtest kohviistandustest”.