I. Infopäev Haapsalus 22.02

Projekti “Vaatame ja Muudame!” esimene infopäev toimus 22. veebruaril Haapsalu Põhikoolis. Korraldajameeskond saabus juba eelmisel päeval ning valmistas ette infopäeva.

Päev algas sissejuhatusega, kus “mõtted läksid kohati sassi ja ununesid ära, kuid tähtsamad asjad said siiski öeldud.” Sissejuhatus räägiti projekti eesmärkides, programmist Euroopa Noored ning infopäeva eesmärkidest ja tulevastest tegevustest.

Peale seda järgnesid tuumikgrupi poolt läbi viidud soojendusmängud, mille kohta arvasid osalejad, et :

Mängud olid toredad ja saavutasid oma eesmärgi, hea viis uute inimestega tuttavaks saamiseks!

Täna olid just sobivad mängud tutvumiseks. Järgmine kord võiks ka kindlasti mängida, aga aste üles

Pärast erinevaid mänge oli aeg minna vaatama Haapsalu suurimat vaatamisväärsust, peale mida söödi üks maitsev lõunasöök. Päev jätkus MTÜ Mondo projektijuhi Nikolai Kunitsõni ja UNESCO haridusprogrammide kordinaatori Hanna-Liis Kaarlõp-Nani maailmahariduse osaga.

Osalejad jaotati rühmadesse ning nad said ennast proovile panna arengukoostöö- ja maailmahariduse teemalise viktoriiniga. Mõned näidisküsimused (õige vastus on boldiga):

  1. Käesolev aasta on Euroopa Liidus töö- ja pereelu ühildamise aasta. Mis teema-aasta on Euroopa Liidus 2015?
    1. Humanitaarabi
    2. Arengueesmärkide
    3. Arengukoostöö
    4. Maailmahariduse
  2. Mis on maailma rahvastiku keskmine eluiga?
    1. 70
    2. 65
    3. 55
    4. 40
  3. Aastatuhande arengueesmärkide saavutamiseks on ÜRO seadnud riikidele eesmärgiks arengukoostöö vahendite suurendamise 0,7%-ni rahvuslikust koguproduktist ehk RKP-st. Millise eesmärgi seadis Eesti endale 2015ks aastaks.
    1. 0,07
    2. 0,17
    3. 0,27
    4. 0,37
  4. Guinessi õlut juuakse maailmas kõige rohkem Ühendkuningriikides ning Iirimaal. Neile järgneb:
    1. Hiina
    2. Nigeeria
    3. LAV
    4. Läti
  5. Mille poolest Uruguay president Jose Muijca ei ole tuntud?
    1. Kanepi legaliseerimine.
    2. Annetab pea kogu oma sissetuleku sotsiaalsete projektide heaks.
    3. Lendab turistiklassis ja sõidab Volkswagen „põrnikaga”
    4. On abielus mehega. 
  6. Nimeta Aafrika suurim filmitööstus
    1. Ghollywood
    2. Nollywood
    3. Kellywood
    4. Bollywood
    5. Mollywood

Pärast seda said osalejad mängida “väärtuste mängu”, kus neile anti erinevad situatsioonid ja paluti neil lahendada. Näiteks selline:

5. Migratsioon ja pagulased

Igal aastal peavad kümned tuhanded inimesed tagakiusamise, vägivalla või sõja tõttu oma kodud ja sageli kodumaa jätma. Enamasti tuleb kodudest lahkuda äkki ja ootamatult ning tihti lahutatakse üksteisest sel viisil ka pereliikmed. Paljud neist inimestest ei pöördu enam kunagi tagasi oma kodumaale, neist saavad pagulased.

Olukord

Sinu klassi tuleb uus õpilane, kes on pärit Pakistanist. Koolis räägitakse, et tema vanemad olid sunnitud põgenema kodumaalt poliitilise tagakiusamise tõttu. Sinu klassikaaslased suhtuvad temasse kohe eelarvamusega, sest ta kannab teistest erinevaid riideid, samuti on tal kummaline nimi Ali ning ta ei oska väga hästi teie keelt. Õpetaja tahab uue õpilase panna istuma ühe klassikaaslase kõrvale, kes aga keeldub.

Kuidas käitud sina?

1. Naerad koos klassiga selle olukorra üle, hiljem ignoreerid noormeest, sest usud, et kaaslastel on õigus.

2. Palud õpetajal uus klassikaaslane enda kõrvale istuma panna ning proovid temaga sõbrustada.

3. Vahetunnis püüad uue klassikaaslasega rääkida ning tutvustada teda teistele oma sõpradele.

4. Midagi muud (täpsusta)

ARUTELUKS: Milline on sinu otsuse mõju klassile? Milline Eestile? Milline maailmale?

 

Kokkuvõtteks ütlesid osalejad, et :

Ma olen väga rahul, et otsustasin oma päeva kogu sellega sisustada. Kõik oli väga hea !

Sain väga positiivse elamuse omale ja loodan, et saan veel osa võtta.

Päev oli väga edukas ja huvitav!

Üldine emotsioon – jehuu!!

Loe lähemalt projektist siit.

Vaata ka pilte