Uus digiülesanne – Elu Kakuma pagulaslaagris

Valminud on uus digiülesanne, mis paneb õpilased mõtisklema pagulaslaagri tingimuste ja probleemide üle Keenias asuva Kakuma laagri näitel, kus elab veidi alla 200 000 põgeniku.

Harjutus on üles ehitatud Thinglink keskkonnas neljale fotole, mille kallal saavad õpilased töötada läbi sotsiaalmeedia kanalite (eeldab sisselogimist Facebooki või Google’i kontosse). Fotode kaudu on jutustatud probleemidest nagu toit (alatoitumine vs toidu raiskamine lääne maailmas), teismeliste tüdrukute mured (alaealiste abielu ja rasedus), naiste kutseharidus (soorollid ning sugudevaheline ebavõrdsus) ning väikeettevõtlus (aktiivne roll ühiskonnas, tehnoloogia areng). Probleemide avamise kaudu peaksid õpilased suutma võrrelda pagulaslaagri ja enda ühiskonda läbi samade valdkondade.

Ülesanne avaneb kahes erinevast vaates. Õpilase vaade sisaldab viiteid küsimustega fotodele, Kaukuma pagulaslaagri taustinfot ning ülesande käiku. Õpetaja vaates avanevad lisaks fotode ja probleemide tagamaad ning kaks eri viisi ülelsande läbiviimiseks. Õpetaja peaks tutvuma mõlema leheküljega, kuid õpilase vaates ei ole kohe näha fotode tegelikke lugusid.

Ülesande materjalid pani kokku Janika Tamm ning see valmis Eesti Välisministeeriumi arengukoostööle ja maailmaharidusele suunatud vahenditest

Liitu meie uudiskirjaga